خرید زرشک پفکی صادراتی بیرجند در تهران

اگر نیاز به خرید زرشک پفکی صادراتی در شهر تهران جهت مصارف بنکداری و یا صادرات دارید با ما در تماس باشید. ابتدا بیشتر در مورد زرشک پفکی بدانیم!

در وضعیت اکنون کشور ایران یکی از بسترهای مناسب برای نایل شدن به توسعه اقتصادری کشور تلاش و همت در جنت صادرات غیر نفتی است. امروزه هم کارشناسان و دولتمردان بر این باورند که تنها صادرات می تواند گره کور این مملکت را باز نماید و از وابستگی به اقتصاد نفتی برهاند. در حوزه کشاورزی، پنبه، گندم، پسته و زعفران همواره در حوزه صادرات حرفی برای زدن داشتند.
امروزه می دانیم که توجه بیش از حد بر روی این محصولات کشاورزی باعث هدر رفتن انرژی صادر کنندگان و رقابت مخرب بین تجار ایرانی می شود.
یک راه مناسب برگزیدن محصولات بیشتر و از جمله آن ها صادرات زرشک و شناساندن این محصول بکر به سایر کشور هاست. چراکه زرشک  (Barberry) هم میتواند مصارف پزشکی و دارویی داشته باشد یعنی آن را به عنوان یک  داروی گیاهی صادر کنیم و هم می تواند مصارف  صنعتی و خوراکی داشته باشد (چنان که در ایران مرسوم است).
قیمت زرشک دانه اناری بیرجند

 زرشک پفکی چیست؟

قبل از پرداختن به این سوال باید به نحوه برداشت و خشک کردن زرشک بپردازیم. خشک کردن زرشک به دو روش صنعتی (با استفاده از دستگاه های خشک کن صنعتی ) و سنتی (روش مرسوم ) صورت می گیرد.

برداشت زرشک تازه (Harvesting Fresh Barberry)

دو شیوه برای برداشت زرشک وجود دارد. شیوه سنتی و شیوه صنعتی. البته کماکان شیوه سنتی متداولتر است.

  • در شیوه سنتی به سه روش زرشک را برداشت میکنند. روش شاخه بر، روش چیدن خوشه ه ابا دست و بوسیله ضربه زدن و تکاندن شاخه ها.
  • در شیوه صنعتی ابتدا میوه زرشک را با استفاده از سست کننده ها بر روی شاخه سست کرده و در مرحله بعد به وسیله دستگاه مکنده دانه ها را جمع آوری میکنند. برای خرید زرشک پفکی صادراتی به ما زنگ بزنید!

قیمت زرشک پفکی

روش سنتی تولید زرشک پفکی

در روش سنتی به دو طریق زرشک را خشک میکنند. در روش اول که روش زمانبر و طولانی است، زرشک در محلهای سرپوشیده ( سایه) رطوبت زدایی میشود. در روش دوم محصول زرشک را برروی سطح زمین( معمولا پشت بام خانه های کشاورزان یا پشت بام کارگاهها) پهن میشود. بدین طریق زرشک مستقیما بر اثر تابش مستقیم آفتاب در طی مدت کوتاهتری رطوبت خود را از دست می دهد.

قیمت زرشک پفکی

در نهایت نتیجه خشک کردن زرشک به این دو روش دو محصول متفاوت را به دست میدهد. زرشک پفکی (puffy Barberry) محصول روش اول است. و زرشک دانه اناری  (Anari Barberry) محصول روش دوم. با توجه به اینکه روش اول نیازمند صرف زمان طولانیتر و رعایت شرایط خاصتری است، قیمت عمده زرشک پفکی را با قیمت زرشک دانه اناری متفاوت کرده است. از مناطقی که توان تولید زرشک پفکی صادراتی دارند می توان به بیرجند (Birjand) در خراسان جنوبی (South khorasan) اشاره نمود. 

در مورد تفاوت زرشک دانه اناری و زِرشک پفکی بیشتر بشنوید!

روش صنعتی تولید زرشک پفکی

در روش صنعتی، رطوبت زدایی از زرشک بوسیله دستگاههای خشک کن انجام میپذیرد. دستگاههای خشک کننده زرشک  انواع مختلفی دارند و با مکانیسمهای متفاوتی رطوبت زدایی را انجام میدهند.

  • بوسیله حرارت: در این نوع دستگاهها، بوسیله یک تولید کننده گرما، محیط داخل دستگاه گرم میشود. دانه های زرشک با قرار گرفتن در معرض این حرارت کم کم رطوبت خود را از دست داده و خشک میشوند.
  • منجمد کردن: عملکرد این نوع دستگاهها بر پایه فرآیند فرازش (تصعید) است. فرازش تبدیل ماده از حالت جامد به گاز بدون گذار از حالت مایع است. در این دستگاهها ابتدا دانه های زرشک را منجمد کرده تحت شرایط خاصی در فشار معین آب موجود در دانه ها به یخ (حالت جامد) تبدیل شده و سپس به صورت بخار خارج می شود. بافت میوه در این روش آسیب بسیار کمی را متحمل میشود.
  • استفاده از امواج مایکرو: اساس کار این نوع دستگاهها استفاده از تابش امواج مایکروست. امواج مایکرو امواج الکترو مغناطیسی است که با به جنبش درآوردن مولکولهای آب باعث ایجاد گرما در دانه ها شده و رطوبت موجود در دانه های زرشک را خارج میسازند.

قیمت زرشک پفکی بسته بندی شده

در مقایسه با قیمت زرشک فله، قیمت زرشک بسته بندی شده چند برابر گرانتر است. این افزایش نیز به دلیل اضافه شدن هزینه های بسته بندی، هزینه برق مصرفی دستگاههای بسته بندی، کارمزد نیروی انسانی و … است. در حال حاضر بسته بندیهای موجود در فروشگاهها و سوپرمارکتها از 100 گرم تا 1000 گرم است. ولی بیشتر در وزنهای 250 گرمی و 300 گرمی عرضه میشود.

قیمت زرشک بسته بندی

قیمت زرشک پفکی اعلا یا همان قیمت زرشک پفکی درجه یک را که معمولا مصارف صادراتی و رستورانی دارد( از نوع فله و بسته بندی شده ) را از مجموعه  زرشک آبرام بخواهید.  چنانچه بخواهید برند شما بر روی محصول درج شود این نیز امکان پذیر است. ما بسته بندی زرشک را طبق نظر و سلیقه شما انجام می دهیم.

قیمت زرشک در بازار مشهد و تهران در سال ۹۷

بر قیمت زرشک سال ۹۷ عوامل بسیاری تاثیر مستقیم و غیر مستقیم گذاشت و باعث بالا رفتن قیمت زرشک به صورت مداوم گشت که پیشتر در پست قیمت قیمت عمده زرشک به آن ها پرداخته ایم.

یک عاملی نیز در سال ۹۸ به آن عوامل اضافه گشت و آن بارندگی های و سیل هایی بود که در منطقه خراسان جنوبی نیز جاری گشت. در های برخی از انبارها و سیلو های زرشک بسته شده و اطراف آن محاظ سیلل گذاشته شد. قیمت زرشک ۹۷ در اسفند ماه تا ۳ برابر قیمت زرشک در ابتدای فصل برداشت یعنی مهرماه شد.

قیمت زرشک

زرشک پفکی مرغوبترین نوع زرشک است که گاهی در حوالی رادیبهشت به بازار ارایه میشود. در اردیبهشت کم کم زرشک دانه اناری کم یاب می شود و بسیاری از کشاورزان و تجار آن را پیشاپیش فروخته اند. می توان گفت که هر سال اردیبهشت ما تا مهر ماه فصل زرشک  پفکی در بازار است.

خرید زرشک پفکی صادراتی از بازار های مبدا و تهران انجام پذیرد بهتر است تا هزینه نهایی تمام شده محصول پایین تر بماند. قیمت زرشک پفکی در مشهد نیز به نسبت شهرهایی چون اصفهان و شیراز پایین تر است.  علت این امر نزدیک بودن به مرکز تولید زرشک است. برای خرید زرشک پفکی صادراتی باید توجه داشت که که کاملا یکدست و دانه درشت باشد. همچنین عاری از برگ و سنگ ریزه باشد.

خرید زرشک پفکی صادراتی

 قیمت خرید زرشک پفکی صادراتی  

هدف و انگیزه ما در مرکز پخش زرشک آبرام واقع در شهر تهران بر این بوده است که قیمت خرید و فروش زرشک را حتی الامکان کاهش دهیم. از آنجا که فعالیت این مجموعه به صورت یک واحد هماهنگ و یکپارچه در تهران و منطقه خراسان جنوبی است توانسته ایم به این مهم دست یابیم.
به دلیل مناسب بودن قیمت، بسیاری از عمده فروشیهای بازار تهران و همچنین شهرهای بزرگ چون شیراز، اصفهان ، تبریز و … زرشک مورد نیاز خود را از مجموعه زرشک آبرام تهیه می کنند. برای اطلاع از آخرین خبر ها در مورد قیمت خرید زرشک پفکی صادراتی از ما مشاوره بگیرید.

بیشتر بخوانید: قیمت زرشک پفکی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما