فروش عمده زرشک پفکی در مشهد و تهران

در تهران (Tehran) فروش عمده زرشک پفکی در بازارهای مولوی تهران، انبار نفت تهران و گاهی بازار بزرگ تهران به صورت سنتی ارایه می شود. در مشهد (Mashhad) نیز فروش عمده زرشک پفکی در بورس بازار مصلی (پایین خیابان)  صورت می پذیرد. برای خرید عمده زرشک در بازار تهران و مشهد می توان به مراکز اشاره شده در بالا مراجعه نمود.

در مورد زرشک پفکی و تولید آن بیشتر بدانیم!

در شهرهای دیگر ایران چون تبریز (Tabriz) و شیراز  (Shiraz) و اصفهان (Esfahan) و بندر عباس  (Bandar Abbas) نیز مشابه این بازارهای تهران و مشهد وجود دارد که یک خریدار زرشک عمده می تواند به ان ها سری بزند و خرید زرشک مورد نیاز خود را انجام دهد.  ما در مورد این بازار ها در آینده صحبت خواهیم نمود. برای خرید عمده زرشک به مرکز فروش انواع زرشک – زرشک آبرام (دفتر مرکزی در تهران) مراجعه نمایید.

زرشک به انگلیسی باربری  (Barberry) گفته می شود.  البته گونه های زرشک  (barberry species) نام های متنوعی  دارند چون زرشک تانبرگی (Thunbergii یا همان Japanese Barberry  )، زرشک ولگاریس (  B. Vulgaris که همان گونه خوراکی زرشک ایران است )، کراتاجینا، هوکری و بسیاری دیگر.

قیمت زرشک ۹۸

قیمت زرشک سال ۹۷ در قیاس با سال قبلتر یعنی قیمت زرشک سال ۹۶ بسیار پر تلاطم بود.  از این رو قیمت فروش عمده زرشک پفکی سال ۹۷ تقریبا بدون  هیچ گونه توقفی همواره روند صعودی خود را طی می کرد.  همین امر باعث نابسامانی های بسیار در بازار شده بود از جمله این نابسامانی ها می توان به نبود قیمت واحد برای یک دوره طولانی را نام برد. به طوریکه گاهی همانند قیمت ارز قیمت زرشک نیز به ساعت و لحظه وابسته بود.

زرشک پفکی چیست؟

قیمت زرشک پفکی صادراتی

قبل از پاسخ به این سوال که زرشک پفکی چیست؟ ابتدا به گونه زرشک خراسان جنوبی که از آن زرشک پفکی  (Puffy Barberry) تولید می شود، می پردازیم و در ادامه در یک ویدئو می توانید تفاوت زرشک پفکی با زرشک دانه اناری (Anari Barberry) که نوع دیگر زرشک خشک خراسان جنوبی است  را بشنوید!

یکی از محصولات باغی خراسان جنوبی زرشک است. خراسان به خاطر اقلیم و آب و هوای متفاوت و گاهی سخت خود قابلیت کشت بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی را ندارد. زرشک، زعفران، پسته و عناب در این استان کشت می شوند. شاید بتوان گفت  مشخصه بارز همه آن ها نیاز کم به آب و همچنین رشد و میوه دهی در زمین های شور است. درختچه زرشک (barberry plant) بوته ای سرسخت و مقاوم است.

زرشک خراسان جنوبی که زرشک گونه ولگاریس است، قرمز رنگ بوده ق میوه آن به شکل تخم مرغی است. معمولا قطرهای بزرگ و کوچک به طور میانگین این میوه  تخم مرغی  شکل(بیضی شکل)، ۰.۸ و ۰.۴۵ است.   وزن یک دانه میوه زرشک تازه (Fresh Barberry) به طور میانگین در حدود ۰.۲۳ گرم است.

فرق زرشک اناری با پفکی

در مورد تفاوت این دو نوع زرشک خشک یعنی تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی بیشتر بدانیم

همان گونه که در پادکست بالا توضیح داده شده است، تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری در متد رطوبت زدایی و شرایط خشک کردن زرشک تازه قرمز می باشد.  به طور خلاصه زرشک پفکی دارای مشخصات زیر است.
  1.  در هنگام برداشت معمولا از شیوه Cutting Branch  یا همان شاخه بر استفاده می شود.
  2.  میوه به همراه شاخه هایش روی سیمها یا طبق ها و یا تالار ها قرار می گیرد.
  3. بدور از تابش نور مستقیم خورشید خشک می شود.
  4. دوران خشک شدن آن طولانی مدت است
  5. تا حد زیادی حجم اولین میوه تازه در این روش خشک کردن حفظ می شود
  6. بسیار مرغوب می باشد. معمولا زرشک صادراتی از این دسته است.

فروش عمده زرشک پفکی

قیمت فروش عمده زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی به چندین عامل بستگی دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:‌

    1. خرید جزیی زرشک یا خرید عمده زرشک
    2. خرید فله زرشک یا خرید زرشک بسته بندی شده
    3. کیفیت و درجه بندی زرشک- قیمت زرشک پفکی درجه یک مسلما با قیمت زرشک پفکی درجه ۲ تفاوت دارد (امر بدیهی!)
    4. امسالی یا پارسالی بودن زرشک
    5. محل عرضه زرشک (هر چه از شهرهای خراسان جنوبی دورتر شویم قیمت زرشک مسلما تفاوت می کند( در این بین تهران یک استثنا است چراکه مرکز تجاری ایران است).  اما برای مثال قیمت فروش  عمده زرشک پفکی در مشهد با قیمت فروش  عمده زرشک پفکی در تبریز متفاوت است.

فروش عمده زرشک پفکی

خرید فله زرشک به صورت عمده

اگر قصد خرید زرشک فله با تحویل در تهران را دارید با مشاوران ما تماس بگیرید!قیمت فروش عمده زرشک پفکی  در این مرکز فروش انواع زرشک (زرشک و فرآورده های زِرشک آبرام)  قیمت عمده فروشیها و بنکداران خراسان جنوبی با مزیت تحویل در تهران است. در این مرکز می توانید بر اساس نیاز خود زرشک را شناسایی کرده و خرید مناسب انجام دهید. همچنین همواره قیمت زرشک صادراتی و قیمت سایر انواع زرشک را از مشاوران ما بخواهید!

قیمت فروش عمده زرشک پفکی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما