خرید زرشک پفکی با ارسال به تبریز و اصفهان

خرید زرشک پفکی و دانه اناری برای تجار و کسبه ای که در شهرهای دور از خراسان جنوبی چون تبریز و اصفهان زندگی می کنند. یکی از معضلات و سختیها برای تجار تبریزی و اصفهانی علاوه بر پرداخت هزینه برای خرید عمده زرشک، تصمیم به خرید زرشک به صورت ندید می باشد. البته گاهی برجی از بنکداران ارسال نمونه دارند که پروسه خرید را سخت می کند وگاهی در این پروسه حتی قیمت روز زرشک تغییر می کند.

خرید زرشک پفکی

تاریخچه زرشک  (Barberry history ) قرمز خراسان جنوبی

    بنطر مي رسد سيموني ژانوني(Simon Janunsis) نخستين كسي بود كه در قرن هشتم گياه زرشك را به نام عربي بربريس به مردم شناساند. در سال 1554 ميلادي ماتيويل (Mathiol)، نام كرسپينوس (Crespinus) را بر آن نهاد كه در ايتاليا هنوز به اين نام مشهور است.

     ايرانيان و چيني ها ي قبل از تاريخ اين گياه را مي شناختند و در مواردي از آن استفاده مي كردند در طب قديم بخصوص نوشته هاي ذكرياي رازي و ابوعلي سينا براي درمان تب، عطش و التهاب، سرفه، ناراحتي هاي كبد و رفع افسردگي از آن استفاده مي نمودند ( بالندري ، الف.1374، اثرات اسيد جيبرليك و اتفون بر خصوصيات ميوه و سهولت برداشت زرشك بيدانه، سازمات پژوهشهاي علمي و صنعتي پژوهشكده خراسان)

تاریخچه زرشک  (Barberry history ) قرمز خراسان جنوبی

گياهشناسي و پراكنش زرشك

      زرشك ها  (Barberries) گروه بزرگي از درختچه هاي خاردار هميشه سبز يا خزان دار هستند كه از رده دو لپه‎اي‎هاي جدا گلبرگ و از تيره زرشك سانان  (Barberry spieces) مي باشند. اين درختچه ها اغلب تيغ دار هستند كه رنگ و فرم پوست شاخه هاي آنها با افزايش سن تغيير مي كند. برگها بصورت ساده يا پنجه اي ، گلها به رنگ زرد يا قرمز متمايل به زرد، گل آذين كم و بيش خوشه اي ساده يا مركب،‌چتري يا منفرد مي باشد. 

قیمت زرشک پفکی

تعداد كاسبرگ ها 6 عدد رنگي و مشابه گلبرگها و در دو رديف قرار دارند . گلبرگ ها شش عدد، پرچم ها نيز شش عددو آزاد هستند. ميوه زرشك (Barberry Fruit) معمولاً گرد يا تخم مرغي ،‌بعضي مواقع هسته دار يا بي هسته، آبدار و برنگ قرمز، ارغواني تا سياه ديده مي شود. گونه هاي متنوعي از زرشك وجود دارد كه بعضي زينتي (مانند گونه ژاپنی) و برخي غير زينتي(مانند گونه ولگاریس) هستند.

زرشک پفکی چیست؟

ما در مورد اینکه زرشک پفکی چه نوع زرشکی است چندین نوبت صحبت کرده ایم. گفتیم که زرشک پفکی از خشک کردن زرشک خراسان جنوبی (گونه ولگاریس) در سالن ها و سوله های مسقف و سرپوشیده بدست می آید. پروسه تولید آن مکررا توضیح داده شده است. برای بیشتر دانستن در مورد نحوه تولید زرشک پفکی پادکست زیر را گوش دهید!

خرید زرشک پفکی

زرشک  پلویی نیز همچون کشمش پلویی ملایر به نامهای متفاوتی بین مصرف کنندگان شناخته میشود. زرشک قرمز- زرشک بیدانه- زرشک معمولی- زرشک مجلسی – زرشک ایرانی، نامهای دیگر این محصول هستند. تمامی اسامی ذکر شده برای این نوع زرشک، (که گونه خوراکی زرشک است) کاربرد داشته و کاملا شناخته شده هستند. اما به لحاظ تجاری بسته به کیفیت و مرغوب بودن آن به سه دسته تقسیم میشوند (زرشک پفکی، زرشک دانه اناری، زرشک زیرتالاری). 

خرید زرشک پفکی

خرید زرشک پفکی برای تزیین زرشک همواره در سنت غذایی ایران مرسوم بوده است. در کنار خرید زرشک، خرید زعفران نیز انجام می شود. از این رو قیمت زرشک و قیمت زعفران معمولا قرین اند و کسانی که دنبال زرشک در اینترنت می گردند دنبال زعفران نیز هستند. از این رو است که بسیاری از کاسبان و تجار زرشک، زعفران نیز می فروشند و برعکس. 

قیمت زرشک خشک

زرشک خشک همان طور که پیشتر توضیح دادیم شامل زرشک پفکی و زرشک زیرتالاری و دانه اناری است. قیمت زرشک پفکی اعلا گرانترین و این زرشک معمولا نوع صادراتی و لوکس زرشک است. بسته به نوع خرید زرشک پفکی که عمده یا جزیی باشد قیمت زرشک متفاوت می شود. همچنین قیمت زرشک در بازار های مختلف، متفاوت است.  برای مثال قیمت زرشک پفکی در مشهد با قیمت زرشک پفکی در بازار اصفهان و تبریز فرق دارد.

قیمت زرشک پفکی اعلا ی بیرجند

قیمت زرشک پفکی درجه یک نظیر زرشک پفکی قائنات معمولا به باغ و زمینی که زرشک از آن برداشت می شود نیز بستگی دارد. از این  تجربه شخصی ما می گوید که نمونه های اعلا زرشک در شهر بیرجند منطقه خراسان جنوبی یافت می شود. قیمت زرشک پفکی اعلا بیرجند در ۸ اردیبهشت ۹۸، با قیمت ۶۱ هزار تومان معامله می شود.  قبلا بارها از افزایش لجام گسیخته قیمت زرشک ۹۷ و سال ۹۸ گفته ایم و نوشته ایم. انتظار این بود که کم کم این قیمت به ثبات و قراری برسد که متاسفانه هنوز همچنان در حال افزایش است.

خرید زرشک پفکی

خرید زرشک پفکی در تهران – زرشک آبرام

یکی از راه هایی که برای خرید زرشک پفکی ،  خرید زرشک دانه اناری و سایر انواع زرشک در تهران وجود دارد، مراجعه به مرکز فروش انواع زرشک – زرشک و فرآورده های زرشک آبرام می باشد. مجموعه زرشک آبرام در دو بخش کار می کند.بخشی در خراسان جنوبی که وظیفه خرید از کشاورز و آماده سازی زرشک را دارد و بخشی که در تهران و به عنوان دفتر مرکزی است. با مراجعه  دفتر مرکزی  انواع زرشک را ببینید و از مشاوره همکاران ما در انتخاب زرشک مناسب استفاده کنید. قیمت زرشک صادارتی ، قیمت زرشک دانه اناری و قیمت زرشک پفکی درجه یک را از ما بخواهید.

قیمت زرشک پفکی

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما