قیمت زرشک پفکی با تحویل رایگان تهران

قیمت زرشک پفکی در برخی از بازار های تهران گاها متفاوت از قیمت زرشک در خراسان جنوبی است. هر چند به طور کلی تفاوت شایان ذکری در قیمت عمده زرشک در بنکداری های تهران و خراسان جنوبی نیست. چراکه تهران قطب تجاری ایران است و بسیاری از تجار تهران با خرید عمده زرشک از کشاورزان قادر به خرید مناسبتر و در نتیجه فروش مناسب هم هستند. زرشک در بازار تجارت و بیزینس ایران انواع مختلفی دارد که از جمله ان می توان به  به زرشک خشک قرمز اشاره نمود که خود به سه دسته تقسیم می شود: زرشک خشک دانه اناری، زرشک خشک پفکی.  انواع دیگر زرشک شامل زرشک سیاه دانه دار که معمولا در آبگیری از آن استفاده می شود و زرشک سیاه بی دانه کرمانشاهی که در تهیه خورشت خلال کرمانشاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید زرشک پفکی در تهران

اگر قصد خرید زرشک پفکی همچون زرشک پفکی قائنات در تهران را دارید، اگر رستوراندار یا بنکدار یا حتی تاجر زرشک هستید مطالعه این مقاله میتواند برای شما مفید باشد.

البته درست است که اگر محل مناسب خرید عمده زرشک را در تهران بدانیم قیمت آن همپای قیمت زرشک در بیرجند و قاین و گاهی حتی ارزان تر است. اما به طور کلی برای خرید جزیی زرشک قیمت ها قطعا بالاتر از  قیمت زرشک در شهرهای قائن و بیرجند که در استان خراسان جنوبی هستند و از تولیدکنندگان اصلی زرشک به شمار میروند، می باشد. در سایر شهر های بزرگ  چون تبریز، اصفهان، شیراز و بندرعباس  قیمت ها بالاتر از تهران و خراسان جنوبی است. دلایل مختلفی برای این افزایش قیمت زرشک در این شهرها  وجود دارد. از جمله میتوان به عوامل زیر اشاره کرد:

  1. مسافت نسبتا زیاد بین تهران و  شهرهای  نام برده شده و اضافه شدن هزینه های ارسال
  2.  ضرورت استفاده از بسته بندیهای محکمتر برای جلوگیری از آسیب به مرسوله و اتلاف احتمالی آن
  3. اضافه شدن هزینه های انبارداری و تحمیل هزینه های برق مصرفی سردخانه های مخصوص نگهداری زرشک ( در صورت عدم رعایت شرایط نگهداری، زرشک تغییر رنگ داده و سیاه میشود)
  4. اضافه شدن هزینه دستمزد کارگر( چه در بخش حمل و نقل و چه در بخش نگهداری)
  5. و از همه مهمتر وجود واسطه ها که به اصطلاح با دست به دست کردن محصول باعث افزایش بی دلیل قیمت محصول میشوند.

قیمت زرشک پفکی

بنا بر دلایل ذکر شده در بالا افزایش قیمت امری کاملا بدیهی است. البته میتوان با حذف واسطه ها تا حد زیادی این رقم را کاهش داد و قیمت عرضه زرشک را در بازار در سطح مطلوب و مناسب برای مصرف کننده نگه داشت.

انواع زرشک خشک

حال چگونه این امر ممکن میشود؟  قبل از پرداختن به جواب این سوال لازم است توضیحاتی در رابطه با انواع زرشک داده و شما را بیشتر با انواع تجاری این محصول آشنا کنیم. در بازار انواع زرشک خشک پلویی وجود دارد که به آن های در زیر اشاره می شود. بنا به نوع زرشک قیمت آن ها نیز متفاوت است بین زرشک پفکی و زرشک زیر تالاری یک تفاوت قیمت ۳-۴ هزار تومانی در بازار عمده فروشی وجود دارد. بین زرشک زیر تالاری با زرشک دانه اناری نیز همین تفاوت قیمت هست. ودر مجموع تفاوت قیمت زرشک دانه اناری و پفکی تا ۱۰ هزار تومان نیز می رسد. 

  • زرشک پفکی چیست؟

زرشک پفکی (puffy Barberry) از لحاظ کیفی بسیار مرغوب و ممتاز به شمار رفته و عالیترین نوع زرشک به حساب می آید. دانه های بیضی شکل و پف دار، ظاهری ویژه به آن داده و توجه هر خریداری را به آسانی جلب میکند. مخصوصا اگر این دانه ها اندازه های تقریبا یکسان و درشتی داشته باشند. زرشک مجلسی که در قسمت نامهای اقسام زرشک به آن اشاره شد، به همین دسته از انواع زرشک اطلاق میشود. برای خرید بهترین زرشک پلویی، مناسبترین گزینه زرشک پفکی است. قیمت زرشک پفکی بالاتر از سایر انواع زرشک خشک پلویی است. 

خرید زرشک پفکی

می دانیم که زرشک پفکی همچون انواع کشمش آفتابی تاکستان در سوله هایی با سقف پوشیده و به دور از آفتاب مستقیم خشک می شوند. در مورد این سوله ها به  تکرار صحبت کرده ایم. فقط در اینجا  در مورد  این سوله ها چند نکته  را یاداوری می کنیم:

  1. تهویه در انبار ها و سالن ها باید توسط دریچه های توری دار برای ممانعت از ورود حشراتی چون پشه های ریز صورت گیرد.  یک راه دیگر برای تهویه هوای انبار های استفاده از فن ها برای ورود و خروج هواست. رطوبت نسبی انبارها باید کمتر از ۷۰ درصد و درجه حرارت مناسب خشک کردن ۲۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد است. از انجایی که نفوذ مستقیم نور خورشید به داخل انبار ها نامناسب است، باید سالن ها و انبار های خشک کردن زرشک  سقف دار باشند.
  2. شیار های کف طبق های چوبی و فلزی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا عبور و مرور هوا از زیر نیز به خوبی انجام شود. ارتفاع داخلی طبق چوبی یا فلزی  نباید بیشتر از ۵ سانتی متر باشد.
  3. طبق چوبی یا فلزی باید دارای پایه های حداقل ۱۰سانتی متری باشد تا عبور و مرور هوا به خوبی انجام شود. چراکه طبق ها روی همدیگر قرار می گیرند. اگر ارتفاع از این مقدار کمتر باشد هوا حبس می شود و لایه زرشک زیر طبق ممکن است بگندد و کپک بزند.
  4. تورهایی که شاخه های بریده شده زرشک روی آن ها قرار می گیرد نیز باید ضد زنگ بشند و ترجیحا از فلز گالوانیزه باشند. این تور های سیمی نیز باید در فاصله مناسب از یکدیگر نصب و برقرار شوند تا از فرو رفتن و درهم رفتن خوشه های بریده شده زرشک ممانعت به عمل آید. در کف این سالن ها و انبار ها نیز باید پارچه های تمیز پهن شوند تا دانه های زرشکی که در حین و پروسه خشک شدن بر روی این پارچه ها ریخته می شود عاری از آلودگی تماس با زمین باشند.
  • زرشک دانه اناری چیست؟

زرشک دانه اناری (Anari Barberry) از کیفیت پایینتری نسبت به زرشک پفکی برخوردار است. دانه های این نوع زرشک تقریبا بدون حالت پف کردگی و تقریبا مسطح هستند. این تفاوت در کیفیت، نه ربطی به نژاد درختچه زرشک دارد و نه به شیوه پرورش محصول. تنها تفاوت در مرحله برداشت و روش خشک کردن است که به تولید دو محصول متفاوت منجر میشود. و دلیل کاهش کیفیت این دسته فقط و فقط به خاطر شکل ظاهری آن بوده و مربوط به خواص غذایی یا طعم و مزه آن نیست. برای پخت غذاهایی چون دلمه، کوفته، سوپ، آش و … که زرشک بیشتر نقش طعم دهنده را داشته و زیبایی آن خیلی اهمیت ندارد، زرشک دانه اناری مناسبتر است. اگر چه همچنان برای طبخ زرشک پلو نیز مصرف میشود. قیمت زرشک دانه اناری پایین تر از قیمت زرشک پفکی است.

زرشک دانه اناری چیست؟

  •  زرشک زیر تالاری چیست؟

دسته سوم از انواع مختلف زرشک، زرشک زیر تالاری است. زرشک پفکی درجه دو هم نامیده میشود.البته استفاده از این نام بیشتر بین تولید کنندگان و تجار معمول بوده و برای عموم مردم تقریبا ناشناخته است. زرشک زیر تالاری محصولی حدواسط بین زرشک پفکی و زرشک دانه اناری است. و به طور نیمه ویژگیهای دو محصول ذکر شده را داراست. گاهی نیز به مخلوطی از دو نوع دیگر زرشک گفته میشود. در هر دو صورت چه تفاوت در شکل ظاهری دانه ها باشد و چه در مخلوط شدن، در قیمت آن تاثیر گذار است.

تولید زرشک مرغوب

حفظ کیفیت و ظاهر زرشک همواره دغدغه تولید کنندگان و کشاورزان بوده است. برای حفظ کیفیت زرشک و تولید زرشک مرغوب تمام مراحل از برداشت زرشک تازه تا نگهداری و ذخیره سازی زرشک خشک حایز اهمیت است. یکی از جاهایی که در کیفیت زرشک و در نتیجه در قیمت زرشک تاثیر دارد رنگ شفاف و درخشان زرشک است. 

از مهمترین پیگمان های موجود در گیاهان که به عنوان رنگ های طبیعی به شمار می آیند می توان به دو مورد زیر اشاره نمود.

  •  انتوسیانین ها
  •  کاروتنوییدها

این رنگدانه ها تحت تاثیر عوامل زیر به مواد زیگر تغییر می کنند.

  •  حرارت
  •  انزیم ها
  •  نور
  • اکسیداسیون

این عوامل باعث سیاه  و قهوه ای شدن رنگ زرشک می شوند و مقبولیت ظاهری زرشک را به شدت کاهش می دهند. کسانی که انبارداری زرشک خشک می کنند حتما باید این عوامل را مد نظر داشته باشند  تا با زرشک ضایعاتی مواجه نشوند.

همان گونه که در بالا گفتیم آنزیم هایی در میوه وجود دارند که یکی از  مسوولین  تغییر رنگ زرشک می باشند. برای جلوگیری از تغییر رنگ زرشک باید جلوی فعالیت این آنزیم ها گرفته شود.

راه های توقف فعالیت آنزیم ها

  •  بلانچ کردن میوه که پیشتر در سایت ibarberry.ir به طور مبسوط شرح داده شده است. شیوه های مختلفی نیز برای بلانچ کردن وجود دارد که به آن ها نیز پرداخته ایم.
  • توقف فعالیت آنزیمی در حین فرایند خشک کردن

قیمت زرشک پفکی درجه یک

هر کدام از انواع زرشک ذکر شده در بالا به دلیل کیفیت متفاوت قیمت متفاوتی نیز دارند. همان گونه که شرح داده شد، قیمت زرشک پفکی نسبت به سایر انواع گرانتر است. به دلیل اینکه نحوه برداشت و خشک کردن آن پر زحمت تر و طولانیتر بوده و نیازمند امکانات بیشتری نظیر کارگاههای مسقف، داربستهای مخصوص خشک کردن و یا دستگاههای خشک کننده صنعتی و… است. قیمت زرشک زیر تالاری در رتبه دوم قرار میگیرد. زیرا همانطور که گفته شد خصوصیات میانه دو محصول را دارد. و در نهایت  قیمت زرشک دانه اناری که نسبت به دو نوع دیگر کیفیت پایینتری داشته و در نتیجه ارزانتر است.  قیمت زرشک پفکی درجه یک که بیشتر برای مقاصد صادراتی استفاده میشود می توان گفت که از قیمت زرشک پفکی معمولی ۲-۳ هزار تومان بالاتر است چراکه یک سورتینگ به وسیله نیروی انسانی دارد.

قیمت زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی اعلا

علاوه بر نوع زرشک عوامل دیگری نیز بر قیمت عمده زرشک پفکی اعلا موثر هستند. در ادامه به مهمترین آنها اشاره میکنیم:

  1. درشت بودن و یک اندازه بودن تقریبی دانه ها
  2. رنگ قرمز روشن و درخشان
  3. نبودن برگ، تیغ، شاخه، دم میوه زرشک، خاک و سنگریزه
  4. نداشتن دانه های له شده، سیاه یا بور
  5. چسبنده نبودن دانه ها ( به دلیل خشک نشدن به قدر کافی یا اسپری شدن آب برروی زرشک به هنگام بسته بندی)
  6. آغشته نبودن به روغن بیش از حد مورد نیاز

قیمت فروش عمده زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی در بازار مشهد و تهران

با یک مقایسه مختصر برای خرید عمده زرشک پفکی و دانه اناری در تهران و مشهد شاید بتوان گفت با وجود نزدیکی مشهد به خراسان جنوبی و بنابراین پایین آمدن برخی از هزینه ها، با این وجود تهران برای خرید عمده زرشک شهر مناسب تری باشد. در تهران خرید عمده زرشک  به صورت سنتی در انبار نفت  (میدان رازی) و چهارراه مولوی و گاها در بازار بزرگ تهران صورت می پذیرد. قیمت زرشک پفکی در بازار مشهد و تهران گاهی تفاوت یک تا دو هزار تومان دارد.  قیمت زرشک پفکی در مشهد

قیمت زرشک پلویی

قیمت زرشک ۹۸ در مجموعه زرشک آبرام

امیدواریم اطلاعات داده شده در این متن بتواند برای شما در جهت یک خرید مناسب سودمند واقع شود. حال به سوال مطرح شده در ابتدای این مبحث برمیگردیم. چگونه میتوان در شهر تهران زرشک را با مناسبترین قیمت خریداری کرد؟ آیا مرکزی برای فروش انواع زرشک با قیمت عمده زرشک قائن و بیرجند در تهران وجود دارد؟ بازرگانی آتما با برند تجاری آبرام توانسته است این مهم را به انجام رساند.

در تهران در مجموعه زرشک آبرام قیمت زرشک پفکی داده شده به مشتریان  با تحویل رایگان در تهران است. در این مجموعه  قیمت انواع زرشک قیمت بنکداری های بیرجند و قاین است. بخشی از مجموعه آبرام در خراسان جنوبی وظیفه خرید از کشاورزان و باغداران زرشک و آماده سازی و دستگاه کردن و سورتینگ زرشک را بر عهده دارد و دفتر مرکزی برا ی خدمات رسانی و تحویل بار در تهران فٰعال است.  ما تمام سعی و تلاش خود را کرده ایم که با وجود اینکه قیمت زرشک ۹۷ و ۹۸  نوسانات زیادی داشت،  قیمت آن را حداقل برای بازه های زمانی طولانیتری ثابت نگه داریم.

فروش عمده زرشک

فروش عمده زرشک در مجموعه زرشک آبرام با خرید مستقیم از کشاورزان قاینات و بیرجند انجام می پذیرد. چنانچه خرید زرشک پفکی  و یا خرید زرشک دانه اناری دارید، با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید تا خرید مناسب با نیاز خود را انجام دهید. و اگر صادر کننده زرشک به کشور های اروپایی، روسیه و سایر نقاط دنیا هستید برای اطلاع از قیمت زرشک درجه یک و همچنین قیمت زرشک صادراتی با ما در ارتباط بمانید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما